Kreta, wyspa wśród morskiej rzucona otchłani,
Żyzna, pełna uroków - a siedzą tam na niej
Roje luda, a liczy dziewięćdziesiąt grodów.
Moc tam różnego szczepu i mowy narodów.
Są Achaje, Kydony, Dory bujnogrzywe,
Pelazgi, toż Kreteńcy, tubylcy właściwe.
Na wyspie jest gród Knossos, wielki i stołeczny,
Gdzie lat dziewiątek władal Minos (...)
Odyseja, pieśń XIX

28 grudnia 2011

Poświątecznie - przednowowrocznie... :-)


Okres poświąteczno - przednoworoczny (chwilowo mam więcej wolnego czasu;))  postanowiłam wykorzystać na pogłębianie wiedzy o Krecie i ogólnie o Grecji. W miarę pogłębiania tej wiedzy a także w trakcie będę sobie pisać o tym na moim blogu. Być może to co napiszę  - kiedyś komuś się przyda…aczkolwiek liczę na to, że zjawią się tu osoby na tyle zafascynowane pięknem, historią i kulturą Krety i generalnie całej Grecji, że będziemy mogli sobie podyskutować na różne tematy związane również z historią…Ta ostatnia zafascynowała mnie do tego stopnia, że nabyłam dwie wielkie książki o historii Hellady :) Chyba naprawdę mam fioła ;))

No to zmykam na razie... ***   Φιλακια σε ολους! :)


Heraklion, widok z weneckiej twierdzy Koules... :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz