Kreta, wyspa wśród morskiej rzucona otchłani,
Żyzna, pełna uroków - a siedzą tam na niej
Roje luda, a liczy dziewięćdziesiąt grodów.
Moc tam różnego szczepu i mowy narodów.
Są Achaje, Kydony, Dory bujnogrzywe,
Pelazgi, toż Kreteńcy, tubylcy właściwe.
Na wyspie jest gród Knossos, wielki i stołeczny,
Gdzie lat dziewiątek władal Minos (...)
Odyseja, pieśń XIX

29 marca 2012

Hersonissos i Stalida



Hersonissos i Stalida...filmik(nie mój - pożyczony ;)) pokazuję moją "ulubioną" ulicę w Hersonissos - niemal w całej okazałości ;)) ...przy tej ulicy znajdowały się też sklepy, w których pracowałam - ciężko dokładnie wskazać miejsce, bo i tak nie da się tego "uchwycić" tak w przelocie;))...po przejściu "w Stalidę"  - jest pokazany zjazd w dół - akurat ulica przy której mieszkałam ;) ech.... film nie robi wielkiego wrażenia, dla mnie jednak to wspomnienia...;)  ***

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz